Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Nacházíte se zde: Hlavní stránka > Cestopisy

Rocky Mountains nejsou jenom v Kanadě

Treble ConeVětšina lidí si pod názvem Rocky Mountains představí nádherné horské scenérie Britské Kolumbie v Kanadě. Já jsem letos zavítala do novozélandské Wanaky a jedno odpoledne jsem si vyrazila na perfektní túru právě do oblasti zvané Rocky Mountains.

Rocky Mountain se nachází ani ne půl hodiny jízdy směrem k lyžařskému středisku Treble Cone. Vlastně je to také kousek od horolezeckých skalních útvarů a Glendhu bay, ve které se můžete po náročné procházce vykoupat.

Cenná rada: Jakmile spatříte horolezce na skalách kolem silnice, připravte se na odbočku doprava. Odbočka je značená, vydejte se k Diamond Lake.

Výhled

A nyní se pojďme dostat k samotnému kamenitému parku s krásnými výhedy na Mt. Aspiring National Park.

Na parkovišti si sbalte batoh s dostatkem vody a opalovacím krémem a vydejte se k malebnému jezírku Diamond Lake. Jezero obejdete asi za 45 minut, ale být vámi, hned bych se rozběhla nahoru do kopce. Můžete si vybrat kratší pětikilometrový úsek, po kterém dojdete na dřevěnou vyhlídku. Na okolní hory máte sice výhled neustále, z dřevěné vyhlídky budete mít jezero jako na dlani, ale stejně bych pokračovala dál. Až na vrchol!

Na Rocky Mountain měřící 775 metrů se vyšplháte zhruba za hodinu a půl. Nebo tedy záleží na vás, jak moc jste zdatní a fit. A za jak dlouho ujdete 7 km. Když jsem se já rozhodovala, kterou trasu si vyberu, došla jsem k závěru, že vrcholek a nakonec procházka kolem celého jezera bude ta nejlepší volba. A taky, že byla.

Počasí přálo, sluníčko svítilo a v dálce mohl člověk počítat paragladisty poletující kolem Treble Cone. Snad budete mít také štěstí na počasí. Ale pozor, v zimě bych se tam radši nevydávala. Nahoře může sněžit a kamenitá cestička se bude určitě pořádně klouzat. Ono i v létě to tu může být pořádně kluzké. Chvíli se totiž prochází v lese a kolem skal a tam se drží neustálá vlhkost.

Jakmile se "doplazíte" na vrchol, sedněte si na vrcholové skalisko a odpočiňte si s královským výhledem. Mount Aspiring a Southern Alps čekají na váš fotoaparát. Pohled na městečko Wanaka a Lake Wanaku jistě také oceníte.

Až se vydáte zpátky dolů na parkoviště a zjistíte, že výšlap na Rocky Mountain vám nestačil, zajela bych rovnou k Mt.Iron. To je také takový kamenitý kopec. Ale daleko jednodušší a kratší. Mt. Iron najdete přímo ve městě. Proto se nedivte, až se ocitnete v davu turistů, pejskařů a běžců. I tak tento 240 metrů vysoký kopec pokořte. Bez jeho vylezení z Wanaky určitě nejezděte.

Horská cyklistika je ve Wanace velmi populární, ale zrovna obě oblasti jsou pro cyklisty zakázané. (Jenom kolem Diamond Lake se můžete projet.)

Ať už se vydáte na Rocky Mountain nebo Mt. Iron, tak na obou kopcích čekejte dechberoucí výhledy do všech světových stran!

Autor: Diana S.

Článek je zařazen v těchto kategoriích:
Abyste mohli články z těchto kategorií odebírat, musíte být přihlášen/a.

Tipy na levné lyžařské zájezdy

Další lyžařské zájezdy »

Hledat hotely

Destinace

Datum příjezdu

Datum odjezdu

Prohlédněte si chaty a chalupy na pronájem v krásném prostředí Česka a Slovenska. Tipy na výlety a noclehy najdete u nás v sekci ubytování. Dovolenou u vody Vám nabízí ubytování Lipno ubytování Lipno.